Fredag 24. august var det fagdag i naturfag på skolen. 5. til 10. trinn gjennomførte fotosynteseforsøk i regi av naturfaglærer Helge. Målet for undervisningen var at elevene skulle utføre et forsøk som viste fotosyntese. Man skulle lære om selve fotosyntesen, men også noe om karbonkretsløpet. Til slutt skulle elevene presentere sine resultat på en hensiktsmessig…
Les merMøllebakken skole prioriterer svømmeopplæringen. Fra elevene starter i 1.kl. til de går ut av 8.klasse undervises de i svømming to timer annenhver uke. Elevene deles i grupper etter ferdigheter og gjør øvelser som til slutt gir dem ulike ferdighetsmerker i svømming. 24.mai ble 4 klassingene ved skolen testet om de hadde nådd målet regjeringen har…
Les mermai avholdt skolen idrettsdag på Nygårdsmyren idrettsanlegg. Det var strålende sol fra blå himmel, og innsatsen fra elevene var det ingen ting å si på.
Les merDet er en ære å gratulere to av mine elever med bestått radioamatørlisens!Det har vært en stor glede å ha Teknologi og radiokommunikasjon ved skolen, og ennå mer gledelig at vi nå har fått to elever gjennom radioamatørkurset til Bergensgruppen av NRRL – LA1B. Gratulerer så mye, LB2KI og LB2LI!
Les mer1. og 2. klasse fikk 2 dager med langrennski på Totland. Hvilken motivasjon for å lære om fysikk, fart, fall, friksjon eller mangel av friksjon!
Les mer«Innsats for andre» er et nytt valgfag for Møllebakken skole og da er det bare å finne på hva man kan gjøre. «Bilder sier alt» visst nok, så her kommer det en bilde-kavalkade for faget. Dette er noe vi har gjort i år. Vi har faget annen hver uke i 2 skoletimer. IFA -elevene gjør…
Les merHva er barnas favorittretter? Det kan jo være litt forskjellig, alt fra pasta, pølser og pizza til sushi og svarte oliven. Men når elever får velge hva de ønsker å lage i mat og helse timene, kommer burgere høyt på listen I mat og helse timene på Møllebakken har vi fokus på vegetarisk matlaging. Av…
Les merElever deler egne tekster med medelever. Møllebakken har fokus på verdilæring, og et av månedens temaord denne vinteren har vært «gjestfrihet». For mange betyr dette begrepet noen ekstra middagsgjester, men i 8. klasse valgte vi en litt utvidet tolkning av begrepet: Vi fokuserte på et gjestfritt fellesskap, og ungdomsskoleelevene skulle forberede og invitere de yngste…
Les mer