Barna fremfører

Mye øving!

Elevene vet hva som kommer når det nærmer seg desember. Første lørdag i desember er nemlig datoen hvor årets julespill avholdes. For en kar som mener at julefeiring og julepynt kan vente til desember var det vanskelig å starte praten om julespill og julesanger allerede i oktober, men det viser seg å være høyst nødvendig. I år var det “Eselekspressen” som skulle fremføres. Som vanlig er det  7. og 8. klasse som har ansvar for å gjennomføre det meste av skuespillet, mens hele skolen fordeler sangene som skal synges.

Jeg skal ikke lyve…

Første gjennomgang av skuespillet gav lite håp om en fremførelse 3. desember. Men etter mye jobb og terping, så startet plutselig en del ting å sitte. Elevene levde seg mer og mer inn i rollene sine. Det ble mye pugging av tekst både til skuespill og til sangene som skulle synges. Også her var det en nokså sjenert klasse som skulle synge, til tross for at jeg av erfaring vet at de kan lage mye lyd. Det ble MYE og INTENSIV øving i år, men resultatet ble meget bra. Jeg er utrolig stolt over hva elevene klarte å gjennomføre når det virkelig gjaldt, og det beviser nok en gang at “øvelse gjør mester”. Det er også noe magisk med å se 10 klasser samles på scenene for å synge om julens budskap. For noen FLOTTE elever vi har på denne skolen!