Møllebakken skole er Adventistkirkens grunnskole i Bergen og har cirka 70 elever fra 1. til 10.trinn. En tradisjon som har festet seg de senere årene, er at skolen arrangerer kulturkveld i Adventistkirken en gang i løpet av de kalde og mørke vinterkveldene. Vi har en konsert i kirkesalen for barna, familiene deres, menighetsmedlemmer, venner og andre tilskuere, etterfulgt av kafè og kunstutstilling i kirkens underetasje.

Bandet WIP gjorde en imponerende innsats

WIP Keybordist har full kontroll

Kulturkvelden er den muligheten i året der elevene planlegger programmet og innslagene etter hva de elsker å gjøre og vise fram. Det er en del musikalske innslag fra flere klasser, og årets største korgruppe bestod av alle i 1.-6.klasse. For tiden har vi også et band bestående av elever i ungdomsskolen som bare elsker å spille sammen og kaller seg selv for WIP (Work In Progress), de fremførte en egenskrevet sang på kulturkvelden i tillegg til andre mer kjente sanger. Elever som spiller ulike musikkinstrumenter får mulighet til å spille på kulturkvelden, og det gjør at alle blir bedre kjent med noen ved å se og høre på det de er god på. 1.-2.klasse har et kulturskoletilbud hos oss og prøver seg på å spille fiolin. Det er et flott syn når vi får se dette miniorkesteret fremføre det de har lært på kulturkvelden.

Det er ikke nødvendig å være like seriøs på kulturkvelden som vi er ved andre anledninger som gudstjenester og skoleavslutninger. Derfor består en del av programmet av humoristiske innslag i form av ulike sketsjer: 3.-4.klasse var mest opptatt av hvordan man skal og ikke skal oppføre seg på restaurant, 5.-6.klasse gjorde en sketsj på afrikansk engelsk om hvordan overtale en mor, og 7.-8.klasse hadde sin egen variant av det kjente humorprogrammet «Parterapi».

Del av korgruppe

I år var det 9.-10.klasse som holdt kaffèen med kakesalg. De skal på klassetur til Berlin om noen uker og samler inn penger til turen. Mens noen spiste kaker og andre godsaker, var det mulighet for andre å besøke utstillingen som elevene og kunstlærere hadde rigget til på skolen.

Den ene kulturkvelden er knapt over, men barna har allerede begynt å snakke om den neste som kommer om et år og har allerede idèer om hva de har lyst å vise frem da. Stemningen er fortsatt god dagen derpå og vi gleder oss til neste kulturkveld.

Har jobbet hos Møllebakken skole siden august 2011. Underviser hovedsakelig i Matematikk og Teknologi/Programmering (valgfag). Er også IKT ansvarlig.