Høsttakkefest

4.-6.klasse hadde sin årlige klassegudstjeneste siste sabbaten i september. Temaet var høsttakkefest, da det falt naturlig å ha det som tema. I Norge så er høsttakkefesten alltid den siste helgen i september, ikke siste torsdagen i november, slik det er i USA. Lars Dorland, pastor i Adventistkirken i Haugesund, talte om temaet å være takknemlig. 5. -6.klasse hadde skuespillet om De 10 spedalske som barnefortelling. 4.klasse danset til Highs and Lows, hvor Heman rappet til. Allsangene hadde selvsagt takknemlighet som tema og klassene sang fra sangboken. Det var flere sanger som var helt nye for både klassen og forsamlingen. Sangen på nummer 633 var en av dem,“Kjære gode Gud, jeg vil takke deg”. Det er også viktig å ta vare på den norske sangskatten og salmesang, så en annen takkesang elevene framførte var “Jeg folder mine hender små” og “Takk at Du tok mine byrder”. Milan og Anna i 6.klasse spilte fiolin og saxofon til Bare oss barn kan høre. Aleah spilte orgel til Hemas fiolinsolo: Kjære Gud, jeg har det godt. Hele gudstjenesten ble avsluttet med “Our Father, who art in heaven”. Alterbordet var nydelig pyntet til anledningen. Tusen takk til alle de flinke elevene. Jeg er stolte av dere.

Tekst og bilder av Melissa Hope