Til tross for et voldsomt mannefall på lærerfronten klarte skolefamilien, med god hjelp fra menigheten, å mobilisere i gårsdagens hjelpeaksjon.

En stor takk til Rebekka og Anne-Beate som har gjort en stor innsats for å  gjøre dette mulig, gjennom god organisering. Vi er så takknemlige for alle foreldre som stiller opp for å følge elevene våre!

Takket være Rema 1000s velvillighet til å la våre yngste elever få stå utenfor butikkene deres å samle inn klarte vi tirsdag 3.september å sette ny dagsrekord i innsamlingen som går til ADRA-Norge. I år samler vi inn penger for å hjelpe barn, spesielt jenter, i Sør-Sudan så de kan få skolegang og slipper å bli giftet bort i tidlig alder. Det føles veldig meningsfullt å kunne bidra i kampen mot barneekteskap!

Sitat fra barnemunn mens vi sto utenfor Rema 1000 ved Lagunen:

-Hvorfor er det nesten ingen her? Kanskje vi kunne stå på Mc Donalds? Der er det masse mennesker, for alle ELSKER Mc Donalds.

-Vi får penger, for vi er jo barn, og vi er så søte.

De eldste elevene gikk fra dør til dør på ettermiddagstid. De kom tilbake til skolen med nye historier å fortelle. En av gruppene hadde møtt en dame som lurte på om vi ville ha plommer til skolen vår. Da de takket ja, sprang hun inn i garasjen sin og hentet to fulle bøtter med plommer som elevene kunne forsyne seg av da de kom tilbake fra innsamlingen. Selv opplevde jeg å bli takket for at vi samlet inn og ble bedt om å komme tilbake neste år. Det vil vi!

Resultat ved første telling tirsdag 3.9.24: 73.083,-

Tekst og bilde: Tone Edmonds