Debatt om friskolepolitikk 30. august 2023, kl. 19:30-21:00

Litteraturhuset i Bergen – auditoriet

Hvilken friskolepolitikk skal Bergen ha? Paneldebatt med bergenspolitikere og duell mellom fylkespolitikere. Debattleder: Sølve Rydland (BA)

Regjeringen har foreslått at lokalpolitikere skal få større makt på friskolefeltet i sin kommune og fylkeskommune. I første omgang er det vedtatt at lokalpolitikerne skal få økt innflytelse i spørsmål om etablering av nye friskoler. Det er samtidig varslet at regjeringen ønsker å gi kommunale politikere mandat til å redusere antall elevplasser ved eksisterende friskoler i kommunen og fylkeskommunen. Med økt makt til kommunepolitikere på feltet kan lokal friskolepolitikk få større betydning for barn, ungdommer og familier.

Vi inviterer sentrale partier i Bergen kommune til paneldebatt: AP, H, KrF, SV, FrP og Rødt.

Vi inviterer også AP og H til duell om friskolepolitikk for Vestland fylke.

Debatten og duellen ledes av Sølve Rydland, politisk redaktør i BA. Rydland leder debatten med journalistisk frihet. Se nettarrangement på Egill Danielsen Stiftelses Facebook-side for oppdatering på hvem som stiller fra de ulike partiene.

Du kan melde din interesse via Facebook arrangementer: https://fb.me/e/4DHZb41JH (åpnes i nytt vindu)

Arrangører:

daVinci Montessoriskole, Danielsen Ungdomsskole Bergen, St. Paul skole, Bergen Kristne Grunnskole, Steinerskolen på Skjold, Bjørgvin Montessoriskole, Møllebakken skole, Egill Danielsen Stiftelse, Litteraturhuset i Bergen

(Listen over skoler på arrangørlisten kan bli utvidet frem til 30. august)

Har jobbet hos Møllebakken skole siden august 2011. Underviser hovedsakelig i Matematikk og Teknologi/Programmering (valgfag). Er også IKT ansvarlig.